Obnova školních osnov by nemusela být na škodu
Najde se mnoho lidí, kteří by vám řekli, že pokud by se změnila školní osnova, bylo by to to nejlepší, co může děti potkat. Je pravda, že se ve školách vyučuje staršími metodami a vyučují se i věci, se kterými se dnes děti již nesetkají.
Například pro stavební obory není na škodu, že se učí i postupy, jak to probíhalo ve stavění dříve, protože se s tím mohou lidé, kteří něco takového studují, setkat. Je proto důležité, aby věděli, jak něco takového dříve vznikalo, aby se podle toho mohlo vymyslet, jak vhodně udělat rekonstrukci.
Co se ale týká jiných oborů, bylo by vhodné některé věci zvážit a také udělat určité změny, protože se dnes děti mohou učit věci, které jsou jim k ničemu a naopak věci, které by potřebovali, se nevyučují.
Pokud byste po dítěti v deváté třídě chtěli, ať vám například vyplní daňové přiznání, věřte, že nebude vědět o čem je řeč. Bohužel něco takového se ve škole nenaučíte a to ani na základní nebo na střední, pokud na střední člověk nebude studovat školu, která se zabývá ekonomikou.
Bohužel je mnoho věcí, které jsou velice důležité, ale naše děti to ve škole nenaučí.
Kolikrát se stane, že jde dítě na brigádu a když po něm chtějí vyplnit nějaký formulář nebo právě daňové přiznání, dané dítě neví, která políčka vyplnit a která naopak ne. Netýká se to pouze něčeho takového, ale i věcí jiných. Právě z toho důvodu by nebylo na škodu pozměnit školní osnovy a zařadit do nich i věci, které bude dítě v životě opravdu potřebovat. Rozhodně si může dítě v situaci, kdy má něco vyplnit nebo podepsat připadat hloupě, protože neví, o co se jedná nebo jak danou věc vyplnit. Určitě by školy neudělaly chybu, pokud by se zamyslely nad tím, které věci již není potřeba nadále vyučovat a které věci by bylo vhodné začít vyučovat, aby člověku do budoucna k něčemu byly a pomohly mu tak, jak je to potřeba.